Κλείσιμο
author image

ΜΑΡΘΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Ειδική Παιδαγωγός Φιλόλογος MA Special Education / B.T.E.C Edexcel Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών Υπεύθυνη Εκδόσεων my-book.gr & Κέντρου Αγωγής Παιδιού & Εφήβου "Εξέλιξη"

4 Nov, 2022

Ανακαλύπτοντας την ιδιαίτερη φύση των μαθησιακών δυσκολιών

 

Τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε στον όρο μαθησιακές δυσκολίες;

Oι ορισμοί που έχουμε ακούσει ανά διαστήματα είναι αρκετοί. Έτσι, αυτό που στην ουσία πρέπει να κρατήσουμε είναι πως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ως επί το πλείστον, παρουσιάζουν δυσκολίες στη σχολική τους επίδοση κατά τη διάρκεια της κανονικής τους φοίτησης στο σχολείο κάτι το οποίο δε συμβαίνει λόγω κάποιας νοητικής, ψυχολογικής ή κινητικής φύσεως διαταραχής.
Πολλές φορές, στο άκουσμα του μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, η πραγματικότητα συγχέεται με τον μύθο και η ελλιπής ενημέρωση μόνο βοηθητική δεν μπορεί να είναι για τα παιδιά αυτά. Ας δούμε παρακάτω τους πιο συχνούς μύθους με την πραγματική τους όψη.

Ποιοι είναι οι μύθοι και ποιες οι αλήθειες για ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες;

Οι μύθοι είναι πως...

Οι αλήθειες είναι πως...

αδιαφορεί ή τεμπελιάζει και γι’ αυτόν τον λόγο αντιμετωπίζει προβλήματα και αποτυχίες στη σχολική του πραγματικότητα,

καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για την ολοκλήρωση των σχολικών του μαθημάτων και όταν δεν τα ολοκληρώνει, συμβαίνει λόγω αυξημένης δυσκολίας,

έχει χαμηλό νοητικό δυναμικό,

ο δείκτης νοημοσύνης του είναι εντός φυσιολογικού ορίου,

δεν μπορεί να κατακτήσει περαιτέρω γνώση ούτε να φτάσει σε επίπεδο ακαδημαϊκών σπουδών,

είναι σε θέση να προχωρήσει και να προοδεύσει αρκεί να διδαχθεί με εναλλακτικό και διαφοροποιημένο τρόπο διδασκαλίας,

οι δυσκολίες του είναι απόρροια ακατάλληλης διδασκαλίας,

η ακατάλληλη διδασκαλία μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα αλλά σε καμία περίπτωση δεν το προκαλεί,

αντιμετωπίζει προβλήματα μόνο στα μαθήματα του σχολείου.

πολλές φορές αντιμετωπίζει κοινωνικο-συναισθηματικού τύπου δυσκολίες λόγω των συνεχών, άκαρπων προσπαθειών του ή λόγω γνωστικών λειτουργιών.

Πώς μπορεί να βοηθηθεί ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες;

Ξεκινώντας με βάση τη σωστή ενημέρωση για τον ιδιαίτερο κόσμο των μαθησιακών δυσκολιών, γονείς και εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην κατάλληλη υποστήριξη του μαθητή στη σχολική του μελέτη στο σπίτι και στο σχολείο, αντίστοιχα.
Η εφαρμογή των κατάλληλων στρατηγικών και μεθόδων για την υποστήριξή του κρίνεται αναγκαία, ιδιαίτερα σε τομείς που αφορούν την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία, το λεξιλόγιο, τον γραπτό λόγο αλλά και θέματα που αφορούν τη συμπεριφορά και την
επίγνωση και κατανόηση καταστάσεων. Ιδιαίτερα από τη μεριά του εκπαιδευτικού, η θετική ανατροφοδότηση με τη μορφή επαίνου, η διόρθωση μαζί με τον καθηγητή, η παρακίνηση για αυτοδιόρθωση, καθώς και ο διάλογος μπορούν να επιφέρουν μόνο θετικά αποτελέσματα και να κινητοποιήσουν τον μαθητή να ανακαλύψει τις πραγματικές του δυνατότητες!

Μέσω του my-book.gr μπορείτε να βρείτε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με τις μαθησιακές δυσκολίες!

         

 


Περισσότερες πληροφορίες για τις εκδόσεις My-Book.gr θα βρείτε με ένα κλικ στην εικόνα